Понеділок
2017-10-23
1:58 AM
Кошик
Ваш кошик порожній
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 15
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Архів записів
    Шкільні вітрила

    Психологи радять

    Поради щодо спілкування:

    • Ставлення людей до вас ніби віддзеркалює ваше ставлення до них;
    • Хто любить людей, того й люди люблять;
    • Виявляйте ініціативу в приязному ставленні до інших;
    • Цікавтеся людьми, що оточують вас, їхніми турботами і радощами;
    • Ніколи не користуватиметься популярністю той, хто не цікавиться справами інших людей;
    • Учіться ставити себе на місце іншої людини;
    • Вживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до людей: "даруйте", "перепрошую", "дякую", "будь ласка" та інші. Ввічливість обеззброює;
    • Використовуйте кожну нагоду для спілкування.

    Для успішного встановлення контактів із людьми треба:

    • Якомога швидше знайти спільні інтереси;
    • По-дружньому ставитися до співрозмовника (усміхатися, уважно слухати);
    • Не виявляти до співрозмовника зверхності;
    • Щиро цікавитися співрозмовником, тим, що він говорить;
    • Враховувати поведінку та термінологію людини, з якою говорите;
    • Нападами та лайкою людей не переконаєте;
    • Для того, щоб переконати когось, ттеба"знайти необхідні аргументи, правильно їх упорядкувати і сформулювати;
    • Намагайтеся діяти незалежно від свого настрою.

    Пам’ятка «Як займатися особистісним саморозвитком»

    1. Проявляй у всьому неухильну наполегливість
    2. Спробуй уявити які особистісні якості тобі будуть потрібні у самостійному житті. Подумай які якості ти можеш сформувати зараз, під час навчання.
    3. Проаналізуй індивідуальні особливості виконання навчальних завдань. Дай собі відповідь на такі запитання:

    - для чого ти навчаєшся, які мотиви навчання?

    - чи вмієш ти ставити навчальні завдання і самостійно їх вирішувати?

    - як ти звично контролюєш себе?

    - чи довго можеш лишатися працездатним?

    - коли протягом дня працюєш продуктивніше?

    - чи вмієш ти зосереджуватися на навчальних завданнях?

    - яким чином ти запам’ятовуєш матеріал?

    - які недоліки твоєї навчальної діяльності тобі можуть заважати?

    4. Формуй і тренуй в собі якості культури розумової праці.

    5. Коли берешся за будь-яку справу подумай який результат повинен отримати.

    6. Старайся наперед оцінювати свої можливості.

    7. Навчися своїм примхам відповідати чітко і коротко «ні».

    8. Вчися не тільки виробляти свою думку, а й виказувати її.

    9. Старайся самостійно виконувати завдання, що стосуються твого власного життя.

    10. Не бійся помилок, просто їх треба своєчасно виправляти.

    11. Чесно визнавай неправоту, пам’ятай що впертість – самозахист слабкої людини.

    Як розвинути пам’ять?

    Невпинно стікає час, немов у піщаному годиннику. Шаленим галопом мчить технічна революція. Сучасна людина працює набагато менше, аніж у минулому столітті, тому що левову частку її роботи виконують машини… Інколи складається враження, що й думаємо набагато менше, особливо підростаюче покоління. Дедалі частіше можна стати свідком чи співучасником таких подій, що цілковито переконують: а деградація все-таки опановує наші душі. Зрозуміло, що насамперед говоритимемо про дітей шкільного віку, адже найбільшою проблемою для батьків є неуспішність їхньої дитини. А чи знаєте ви, що найпершою причиною неуспішності є неуважність. Дитині складно запам’ятовувати сказане вчителем на уроці, вона забуває записати домашнє завдання, не пам’ятає прочитаний твір, не може його переказати… Ці нюанси можна перераховувати і далі, але потрібно задуматися над тим, чи ми приділяємо належну увагу дітям, чи вчимо вчитися, чи допомагаємо розвивати їхні навички і здібності, увагу і пам'ять, мислення. Тож пропонуємо поради, які допоможуть не лише дітям, але й дорослим покращити свою пам'ять і розвинути здібності, що сприятимуть вам на шляху до успіху.

    Думайте

    За словами німецького письменника Г.Ліхтенберга, люди мало запам'ятовують з прочитаного тому, що надто мало думають самі. Тому неодмінно потрібно прагнути в усьому знайти смисл. Вчіться не тільки відповідати на запитання, а й ставити їх Спробуйте посперечатися з автором, висуваючи при цьому свої аргументи. Якщо відповіді на ваші запитання є в книзі, — ви проконтролюєте себе, якщо ні, — спробуйте відповісти самі, перевіривши одночасно переконливість авторської позиції.

    Цікавтесь

    Англійський філософ Б.Стюард повчав: «Не читай нічого, що не бажаєш запам'ятати, і не запам'ятовуй нічого, що не збираєшся застосовувати». Тому, щоб добре запам'ятати, потрібно мати зацікавленість. Потрібна установка на запам'ятовування, інтерес, які поліпшать роботу довгострокової пам'яті та загальну працездатність.

    Будьте готові

    Усім відомо, що не хочеться змінювати плани, коли ви вже на щось налаштувалися. Певного настрою на роботу потребує і книга. Навіть не тільки настрою, а й готовності до справи, яка багато в чому залежить від вашої ерудиції. Бо нове краще допомагають запам’ятати певні асоціативні враження, пов’язані з набутою інформацією. Поміркуйте над тим, що ви знаєте про запропоновану тему, оцініть, наскільки нові дані поповнять ваші знання.

    До роботи зі складним матеріалом корисно спеціально підготуватися: почитати на цю тему ще щось, може, більш популярне.

    Не топчіть сліди

    Давно встановлено, що найкращий спосіб забути щойно вивчене — спробувати зразу запам'ятати щось потрібне. Знаючи це, не вчіть фізику після математики, а історію після літератури.

    Озирніться довкола

    Це ефективний спосіб боротьби із забуванням. Уявіть обставини, за яких відбувалося явище, і ви зможете все згадати, тому що одночасні враження мають властивість викликати одне одного. Наприклад, вузлик на пам'ять, пов'язаний із певною ситуацією, згодом допомагає пригадати і той момент, що спричинив його появу.

    Учіть від А до Я

    Смисл цієї закономірності в тому, що вся інформація має сприйматися як щось ціле, а не як окремі уламки чогось невідомого. Звісно, це не означає, що ви маєте терміново оволодіти відразу всім матеріалом. Цього зробити просто не вдасться. Краще над ним попрацювати упродовж кількох днів, ніж у гонитві за швидким результатом забути вже до наступного ранку.

    Дійдіть до суті

    Перш ніж запам'ятати основні думки, відомості, потрібно зрозуміти їхню суть, пов'язати головні думки із засвоєним раніше матеріалом. Міцно запам'ятовується те, що зрозуміле і поєднане з теперішніми знаннями. Пам'ять міцна, якщо вона ґрунтується на зв'язках, асоціаціях, розумінні, а не на механічному заучуванні.За останніми показниками досліджень, осмислене запам’ятовування у 28 разів ефективніше, аніж механічне.

    Виберіть головне

    Запам'ятати абсолютно все — неможливо. Наша пам'ять довго зберігає лише невелику частину (14—15%) отриманої інформації. Тому необхідно відібрати для запам'ятовування найголовніше, найпотрібніше. Хто прагне запам'ятати все, той не пам'ятає майже нічого.

    Нічого не запам'ятовуйте «в лоб»

    Чому? А тому, що єдине, що ми знаємо про пам'ять як процес (як стверджує Франц Лезер у своїй книжці «Тренування пам'яті»), — це те, що нічого не можна запам'ятати «в лоб». Пам'ять відмовляється працювати, коли над нею чинять насильство. Не запам'ятовуйте навмисне. Запам'ятовувати навмисне не годиться, але кожне сприйняття має бути якомога повнішим.

    Не все одразу

    Не робіть спроб негайно досягти повного засвоєння й удосконалення знань. Ми найчастіше намагаємося засвоїти все сповна, та, на жаль, це вдається зрідка. Щоб оволодіти знаннями, ми йдемо по спіралі. І за такого руху кількість перетворюється на нову якість. Краще, коли, ознайомившись цілком з усім матеріалом, ми повертаємося до нього втретє чи вдесяте, постійно наближаючись до розуміння істини.

    Засвоєння попереднього не є умовою для переходу до наступного

    Кожен із нас погодиться з думкою: «Я краще зрозумів пройдений матеріал тільки тоді, коли дізнався про наступне...» Це означає, що треба мати на увазі загальний зміст матеріалу, що вивчається. Особливо, коли ми самі собі педагоги.

    ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ

    Рекомендації психолога учням

    1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.

    2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.

    3. Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета.

    4. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

    5. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.

    6. Якщо матеріал, який подавали на уроці, є для тебе складним, повтори матеріал цього ж дня, навіть якщо наступний урок буде лише через кілька днів.

    7. Починаючи виконувати завдання, думай не тільки про те, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.

    8. У разі потреби звертайся по допомогу до дорослого або до однокласників.

    9. Починаючи виконувати уроки, відкрий щоденник, подивися, чи всі завдання ти записав.

    10. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначи­ти, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.

    11. Прибери зі столу все зайве - те, що може відвертати твою увагу. Приготуй те, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо). Після того як підготуєшся до першого уроку, прибери все й приготуй те, що потрібно для виконання наступного.

    12. Між уроками роби перерви.

    13. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.

    14. Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила до них.

    15. Читаючи параграф підручника, став собі запитання: про що (або про кого) йдеться в цьому тексті тощо.

    16. Шукай зв'язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш. Співвіднось нове з уже відомим. Стеж за тим, щоб це були не випадкові, зовнішні зв'язки, а головні зв'язки за змістом.

    17. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів.

    18. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, упродовж кількох днів, рівномірно розподіляючи навантаження.

    19. Готуючись до усних уроків, викорис­товуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал. До них необхідно звертатися, відповідаючи на уроці. Чим краще ти вмієш користуватися картами, схемами, таблицями, тим вищою буде оцінка.

    20. Спробуй у підготовці усних завдань використовувати метод «5 П», розроблений американськими психологами1. За даними психологів США, такий метод дає змогу зосере­дити увагу на найважливішому в тексті й сприяє кращому його запам'ятовуванню.

    21. Складай план усної відповіді.

    22. Перевіряй себе.

    Пам'ятай

    Ми найкраще запам'ятовуємо:

    • те, чим постійно користуємося;

    • те, до чого нам треба буде повернутися (перервані дії);

    • те, що нам потрібно;

    • те, що ми можемо пов'язати з іншими нашими знаннями й уміннями;

    • те, що пов'язано з нашими переживаннями (і приємними, і неприємними).

    Метод ключових слів

    Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці.

    Ключове слово має сприяти відтворенню відповідного абзацу. Згадуючи ключові слова, ми одразу згадуємо весь абзац.

    • Читаючи абзац, вибери для нього одне-два ключових слова. Після вибору ключових слів запиши їх у тій послідовності, яка потрібна для виконання завдання.

    До кожного ключового слова постав запитан­ня, що дасть змогу зрозуміти, як воно пов'язане з відповідним розділом тексту. Обміркуй і спробуй зрозуміти цей взаємозв'язок.

    • З'єднай два сусідніх ключових слова за допо­могою запитань.

    Після поєднання кожного ключового слова зі своїм розділом тексту і з наступним ключовим словом утвориться ланцюжок. Запиши цей ланцюжок і спробуй його вивчити . Перекажи текст спираючись на цей ланцюжок.

    Метод 5-П

    1-П - Переглянь текст швидко.

    2-П - Придумай до нього запитання.

    3-П - Познач олівцем найважливіші місця.

    4- П - Перекажи текст.

    5- П - Переглянь текст повторно.

    ПАМ’ЯТКА

    ЯК ПОКРАЩИТИ СВОЮ КОМУНІКАБЕЛЬНІСТЬ

    - Серйозно шукайте собі друзів.

    - Відкрито виявляйте цікавість до іншої лю­дини.

    - Ідіть назустріч людям із відкритим серцем.

    - Усміхайтеся до того, як почнете розмовляти.

    - Питайте інших про їхні інтереси.

    - Спочатку відрекомендуйтесь самі, називаючи своє ім’я.

    - Ставте людині запитання.

    - Самі говоріть менше.

    - Відповідайте на кожне поставлене до вас за­питання.

    - Допомагайте іншим перебороти труднощі.

    - Виявляйте сердечність.

    - Будьте спокійними й незворушними.

    - Будьте терплячими й оптимістичними.

    - Говоріть чітко й мелодійним голосом.

    - Дивіться на людину зацікавлено.

    - Виявляйте розуміння.

    - Уважно слухайте співрозмовника.

    - Тримайте себе спокійно і впевнено.

    - Обережно висловлюйте свою точку зору

    Обираючи професію – обираєш майбутнє»

    Якщо корабель не знає, до якого причалу він тримає курс, то ніякий вітер не буде йому супутнім.

    (Сенека)

    Життя постійно ставить нас перед вибором. У дитинстві з багатьох іграшок вибираємо найулюбленішу, у школі віддаємо перевагу найцікавішим, на наш погляд, предметам… Обираємо товаришів, друзів, коханих.

    Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Вибір професії – найголовніший чинник того, як складеться ваше подальше життя та як ви в ньому будете себе почувати.

    Адже всім хочеться не лише заробляти гроші, але й реалізувати свій потенціал та отримувати справжнє задоволення від своєї діяльності.

    Як не помилитися у виборі своєї дороги, свого майбутнього, щоб бути щасливим у праці.

    Існує формула вибору професії, яка в загальному вигляді показує, як прийняти оптимальне рішення.

    Хочу: бажання, цікавість, прагнення;

    Можу: здібності, таланти, стан здоров'я;

    Треба: стан ринку праці, соціально-

    економічні проблеми в регіоні;

    Зона оптимального вибору (ЗОВ).

    Алгоритм професійного самовизначення

    Крок 1

    Подумай, що тебе цікавить у житті, до чого ти прагнеш, чим тобі подобається займатися, що б ти хотів робити, які професії тобі подобаються, які умови праці тебе приваблюють, що ти хотів би отримувати від своєї майбутньої професії? Давши відповідь на ці питання, ти зробиш перший крок до правильного, свідомого вибору професії.

    Крок 2

    Якщо ти не можеш визначити професії, які тобі подобаються, тоді уважно вивчи класифікацію професій за предметом, метою, знаряддями і умовами праці.

    Крок 3

    Визнач свій професійний тип та відповідне професійне середовище, яке тобі підходить найкраще, та узгодь його з професіями, які ти визначив для себе в попередньому кроці.

    Крок 4

    Вивчи свої професійні інтереси і нахили, мотиви вибору професії, скориставшись методикамиКарта інтересів,ДДО,ПДО,Мотиви вибору професіїі співстав їх з професіями, які тобою були визначені в попередніх кроках. Якщо там були професії, які не співпали з твоїми інтересами і нахилами, то викресли їх зі свого списку, залишивши тільки ті, які потрібно поглиблено вивчити.

    Крок 5

    Вивчи детально описи відібраних професій; поговори, якщо є можливість, з представниками цих професій та з’ясуй, в чому зміст їхньої праці, чим вони їм подобаються. Познайомся з характером і умовами їх праці, поцікався, де вони отримували цю професію і які реальні можливості працевлаштування за ними. Спробуй, випробувати себе в цих професіях, хоча би в змодельованих професійних ситуаціях.

    Крок 6

    Склади перелік вимог, які висувають визначені тобою професії до людини, до її психофізіологічних і фізичних якостей та запиши. Визнач, наскільки всі записані тобою вимоги важливі – можливо, є менш важливі вимоги, які, за великим рахунком, можна і не враховувати.

    Крок 7

    Вивчи самого себе якомога глибше, тобто визнач свої задатки, здібності, темперамент, риси характеру, вольові якості, трудові навички (за результатами вивчення шкільних предметів та занять у гуртках, секціях тощо); визнач свій фізичний розвиток і стан здоров’я.

    Крок 8

    Дізнайсяв міському (районному) та обласному центрах зайнятості про професії та спеціальності, які потрібні на ринку праці сьогодні та реальне працевлаштування за спеціальностями, які ти визначив для себе, та визнач бажаний рівень професійної підготовки за ними.

    Крок 9

    Оціни свою відповідність вимогам кожної з професій, які ти визначив і проаналізував: чи розвинені в тебе професійні якості, чи відповідають твої здібності, психологічні особливості, стан здоров’я вимогам професій, які ти хотів би обрати. Визнач, яка професія із всього списку найбільше тобі підходить за всіма пунктами вимог. Якщо вони, в основному, співпадають, або є можливість їх подальшого розвитку, тоді ти на правильному шляху. Якщо вони частково не співпадають, тоді з’ясуй, у чому причина, та розроби план самовиховання і саморозвитку необхідних для цієї професії якостей. Якщо вони, на твій погляд, повністю не співпадають, тоді тобі необхідно порадитись зі спеціалістом-психологом або професійним консультантом. Враховуючи його поради, відкоригуй подальший план своїх дій.

    Крок 10

    Визнач, які труднощі, перешкоди, помилки можуть виникнути при досягненні твоєї професії.

    Крок 11

    Визнач основні практичні кроки до успіху: у якому навчальному закладі ти можеш отримати професійну освіту, як розвивати у собі професійно важливі якості, як можна отримати практичний досвід роботи за “своєю” спеціальністю (займатись у відповідних гуртках, секціях, МАН тощо), як підвищити свою професійну майстерність та конкурентоспроможність на ринку праці.

    Крок 12

    Перед тим, як прийняти остаточне рішення, не забудь порадитися також із батьками, рідними, друзями, вчителями, психологом, профконсультантом та іншими дорослими, які добре знають тебе.

    Зробивши остаточний вибір, розроби план самопідготовки до зустрічі з майбутньою професією, включаючи вибір навчального закладу. Не відступай перед труднощами, будь наполегливий у досягненні поставленої мети.

    Бажаємо успіхів!

    У стосунках із одноліткам


    1. Сприймайте один одного такими, які ви є, не намагайтеся перевиховувати.

    2. У співбесіді вмійте вислухати, не перебиваючи.

    3. Вчіться здатності ставитися до деяких ситуацій із гумором.

    4. Якщо трапилася конфліктна ситуація, то намагайтеся довго не ображатися. Краще обговоріть, те що сталося.

    У відношенні до себе:

    1. Після активної розумової праці обов’язково відпочивайте

    (активні гри або фізична праця, або сон).

    2. Намагайтеся оцінювати себе із позитивної сторони:

    вмійте пишатися своїми достоїнствами.

    3. Намагайтеся не залишатися наодинці зі своїми неприємностями.

    Завдання кожного учня на протязі усього життя:

    Оволодіти особистісною стратегією

    життєвого проектування

    Само -

    пізнання реалізація

    виховання оцінка визначення

    ствердження актуалізація

    Ти вважаєш, що недостатньо впевнена в собі людина?

    Ось деякі орієнтири впевненості:

    1. Я маю право оцінювати свою поведінку, думки та емоції і приймати відповідальність за їхнє ініціювання і наслідки для себе.

    2. Я маю право вирішувати, чи відповідальний я за вирішення проблем інших людей.

    3. Я маю право змінювати свою думку.

    4. Я маю право робити помилки і бути відповідальним за них.

    5. Я маю право бути нелогічним у прийнятті рішень.

    6. Я маю право говорити, що я чогось не знаю.

    7. Я маю право говорити, що я чогось не розумію.

    8. Я маю право говорити, що я не маю до цього ніякої справи.

    9. Я маю право встановити особисті пріоритети.

    10. Я маю право говорити «ні» без почуття провини.

     

    У тебе проблеми у спілкуванні?

    Дотримуйся наступних принципів!
    Досить часто хлопці й дівчата потрапляють у ситуації, коли їм важко зробити пер¬ший крок до знайомства, особливо, із людиною протилежної статі, перший крок до примирення. За цим стоять глибокі переживання: страх, роздратування, несподівана агресивність. Усе це може ускладнювати життя. Але при бажанні завжди можна знайти вихід.
    Пам'ятай!
    1. Найважливішим є саме перший крок. Тому, якщо ти хочеш познайомитися чи помиритися, йди першим назустріч людині, не чекай і не думай, що це повинна зробити вона.
    2. Посміхайся! Твоя посмішка свідчить про добрі наміри.
    3. Частіше називай ім'я співрозмовника. Для кожного звук власного імені найсолодший і найважливіший звук людської мови.
    4. Проявляй щиру зацікавленість.
    5. Інтонацією, виразом обличчя, позою покажи зацікавленість.
    6. Намагайся знайти цікаву тему для розмови. Розмова «ні про що», про футбол, погоду, фільм теж може дати хороший результат. Важливо те, що контакт уже відбув¬ся.
    7. Налаштовуйся на людину, уважно слухай її. Слухати набагато важче, аніж гово¬рити самому. Уважно спостерігай за іншими, намагайся якомога глибше зрозуміти по¬відомлення (те, про що говорить інший), запам'ятовуй почуте, перед тим як дати відповідь.
    8. Слова не обов 'язково найважливіші елементи повідомлень. Ми спілкуємося навіть тоді, коли мовчимо.
    9. Будь відкритим, випромінюй тепло, і воно повернеться до тебе.

     

    Якщо виникають конфліктні ситуації при спілкуванні

    …виражати згоду тобі допоможуть такі фрази:

    • Це не викликає заперечень (сумніву)…
    • Я готовий з цим погодитися…
    • Мені близькі ці думки…
    • Я поділяю (підтримую) точку зору (думку)…
    • Я теж хотів це (про це) сказати…
    • Моя точка зору (моя думка, моя позиція) повністю збігається…
    • Ніхто і не заперечує…


      Ти не образиш іншого, якщо вираження своєї незгоди почнеш зі слів:
    • Мені так не здається…
    • Я думаю по-іншому (навпаки)…
    • Я дотримуюсь іншої думки…
    • У мене інша (протилежна) точка зору…
    • Я дозволю собі не погодитися з тобою…
    • На жаль, не можу погодитися з тобою…
    • Мені хотілося б висловити свою незгоду…

     

    ЩО РОБИТИ…? …щоб навчитися слухати й чути

    Досить часто хлопці й дівчати потрапляють у ситуації, коли їм важко зробити перший крок до знайомства, особливо, із людиною протилежної статі, перший крок до примирення. За цим стоять глибокі переживання: страх, роздратування, несподівана агресивність. Усе це може ускладнювати життя. Але при бажанні завжди можна знайти вихід.

    Пам’ятай!

    • Найважливішим є саме перший крок. Тому, якщо ти хочеш познайомитися чи помиритися, йди першим назустріч людині, не чекай і не думай, що це повинна зробити вона.
    • Посміхайся! Твоя посмішка свідчить про добрі наміри.
    • Частіше називай ім’я співрозмовника. Для кожного звук власного імені найсолодший і найважливіший звук людської мови.
    • Проявляй щиру зацікавленість.
    • Інтонацією, виразом обличчя, позою покажи зацікавленість.
    • Намагайся знайти цікаву тему для розмови. Розмова «ні про що», про футбол, погоду, фільм теж може дати хороший результат. Важливо те, що контакт уже відбувся.
    • Налаштовуйся на людину, уважно слухай її. Слухати набагато важче, аніж говорити самому. Уважно спостерігай за іншими, намагайся якомога глибше зрозуміти повідомлення, запам’ятовуй почуте, перед тим як дати відповідь.
    • Слова не обов'язково найважливіші елементи повідомлень. Ми спілкуємося навіть тоді, коли мовчимо.
    • Будь відкритим, випромінюй тепло, і воно повернеться до тебе.

    ЯК ГОТУВАТИСЯ ДО ІСПИТІВ

    Іспити, як і більшість явищ життя, – явище перехідне. Коли вони закінчуються, з'являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспит і з меншими втратами для власного здоров'я, отримати добрі оцінки й чекати наступного іспиту без страху та безсонних ночей.Психологи розцінюють іспит як:1. «перетравлювання» значного обсягу інформації, яке пов'язане з великим навантаженням на мозок; 2. серйозне емоційне напруження і велике навантаження на нервову систему; 3. оцінювання не лише знань дитини, а й її особистості. Найоптимальніший варіант підготовки до складання іспитів

    Розпорядок дняХарчуватися слід три-чотири рази на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м'ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних вітамінів і мінералів в організмі й відновлять енергетичні витрати.Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему. Не варто відмовлятись од звичних занять спортом – це буде своєрідним відпочинком.Слід пам'ятати про біоритмо-логічні особливості: «сова» неефективно працює о 6 – 8 год ранку, а «жайворонок» навряд чи буде працездатним до 2 – 3 год. ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 години. Можна вживати тонізуючі препарати, наприклад, із женьшеню чи елеутерококу. Каву краще пити вранці й небагато, лише для того, щоб прокинутися (для тих, хто звик саме так розпочинати свій день). Кава підсилює нервовість і тривожний стан у невпевнених собі людей. Заспокійливі медичні препарати зовсім не потрібні, їх можна вживати лише за призначенням лікаря.Правильна організація вивчення навчального матеріалу Спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином: якщо треба вивчити 100 питань за чотири дні, то в перші два дні вивчається 70% усього обсягу, третього дня – решта, четвертого – повторюють вивчене. При цьому складні теми варто чергувати з простішими – не обов'язково вчити всі питання поспіль.Є й деякі психологічні закономірності, які слід враховувати.1. Найкраще запам'ятовується інформація, викладена на початку і наприкінці тексту. Середина зазвичай швидко «вилітає» з голови. Тому під час запам'ятовування та повторення слід приділити увагу середині тексту. 2. Повторювати треба не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Інформація після і «завантаження» в мозок, якщо її не повторити, утрачається на 20 – 30% упродовж перших 10 год. Щоб цього не сталося, слід прочитати текст, повторити його вдруге, через 20 хв – утретє, а через 8 – 10 год. – учетверте, і ще раз – через добу. Тільки після цього можна бути впевненим у тому, що інформація міцно «оселилася» в голові. 3. Особливість «упізнавання». Дивлячись на текст, відчуваєш, що колись це все бачив, читав, отож вирішуєш, що витрачати час на це питання не варто й можна переходити до наступного. Насправді ж це – несвідомий самообман. І якщо не вивчити уважно те, що здається таким знайомим, на іспиті можна не відповісти на таке «знайоме» запитання. 4. Запам'ятати можна найкраще, якщо знати, що є «найближчим»: текст, рисунок, логічна схема. 5. Слід спробувати знайти щось цікаве у найнуднішому матеріалі, адже цікаве запам'ятовується набагато легше. Можна готуватися до іспитів удвох, адже одна голова добре, а дві – краще. Підготовка до іспиту вдвох має свої переваги, якщо поставитися до цього серйозно й сумлінно. Учити разом не варто, а от повторювати навіть бажано. Це краще робити напередодні іспиту.Готуватися можна й так: перший день – самостійне вивчення, другий – повторення й переказування один одному. Було б добре розділити теми за інтересами, за складністю, за ступенем засвоєння: один розповідає те, що другий раніше не вивчив.Розповідати треба чітко, детально, емоційно. Можна проводити «репетиції» перед іспитом і наодинці: ставити собі запитання, уголос відповідати, привчатися слухати своє мовлення.Шпаргалка — річ потрібна Використання шпаргалок на іспиті найчастіше закінчується дуже сумно. Вони потрібні лише тим, хто краще запам'ятовує матеріал при конспектуванні, – викладений коротко (у вигляді тез), він краще тримається у пам'яті. Шпаргалки зручно перечитувати перед самим іспитом, а от брати на іспит не варто.«Спокійно, тільки спокійно» Так завжди в екстремальних ситуаціях казав Карлсон. Слід скористатися його порадою. Адже нервують завжди ті, хто погано знає матеріал. Ті, хто зовсім нічого не знає, зазвичай спокійні. Ті, хто знає матеріал добре чи на середньому рівні, нажахані до останньої хвилини, поки не отримають оцінку. Щоб подолати свій страх, можна розповідати самому собі вивчений матеріал, начебто на іспиті. Уявіть складну ситуацію на іспиті й знайдіть із неї вихід. Поставте самі собі підступні запитання й дайте на них відповідь – переборіть свій страх ще до іспиту. Згадайте випадки свого успіху, подумки відчуйте їх іще раз. Спробуйте вдатися до аутогенного тренування. Налаштуйтеся на те, що «у мене все вийде» й повторюйте ці слова перед сном. На іспиті не втрачайте самовладання у складний момент, хоч це й нелегко. Згадайте про почуття гумору – іноді воно виявляється і в екзаменаторів.Складіть план відповіді на іспиті – це теж заспокоює.

    Безпека роботи в Інтернеті

    Правила Інтернет-безпеки і Інтернет-етики для дітей і підлітків

    • Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.
    • Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів – вони знають, що треба робити.
    • Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі, якщо ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків (або іншу авторитетну особу).
    • Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.
    • Нікому не давайте свій пароль за виключенням дорослих вашої родини.
    • Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.
    • Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
    • Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.
    • У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ – це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.
    • Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.
    • Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання – це сприймається як «спам», і звичайно засмучує користувачів мережі.
    • Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

    Коли не подобається моя зовнішність?

    Стати сильнішим і красивим можна. Подивись уважно на себе і оточуючий світ. Кожного дня ти бачиш себе в дзеркалі. Щось тобі подобається в своєму відображенні, а щось хотілось би змінити.

    Багатьом підліткам може не подобатись їхнє обличчя, волосся, голос, фігура та ін. Досить рідко можна взагалі знайти людину, яка повністю задоволена своєю зовнішністю.

    Тобі може бути незручно від своєї зовнішності, але, повір, оточуючі звертають на це набагато менше уваги, аніж ти думаєш. Зовнішність, проблема ваги, швидкий або повільний ріст - все це може стати серйозними випробуваннями в юнацькі роки. Але з часом більшість із цих проблем зникне. І багатьом доведеться змиритись з тим, що хтось може бути кращим. В твоїх силах вміти залишатися завжди самим собою і показати себе виграшно. Тому важливо в розумній мірі цікавитись своєю зовнішністю. Те що може не подобатись тобі, може подобатись іншим і викликати у них захоплення, а навіть і заздрість.



    Нічого не заважає твоєму волоссю, обличчю, рукам і нігтям бути завжди чистими. Білі зуби, здорові, рожеві ясна зроблять твою посмішку більш привабливою. Правильне харчування і фізичні вправи допоможуть тобі слідкувати за вагою.



    Крім того завжди можна підібрати фасон одягу і стильну зачіску, які зможуть підкреслити переваги твоєї зовнішності і приховати недоліки. Додай зусилля й фантазію і твоя зовнішність зможе вигідно змінитися.



    Не забувай про те, що кіно і телепередачі, красиві жінки і «накачані чоловіки» - все це реклама. Саме вони - виробники і рекламодавці, що отримують великі прибутки втискають нас в певні рамки «краси». їм вигідно, щоб ми купували дорогу кос­метику для тіла і сиділи на «модних» дієтах. Перед тим як вийти на подіум чи з'явитись на обкладинці журналу над фотомоделлю чи моделлю працює ціла група візажистів, стилістів і косметологів. Далеко не всі виглядають як супермоделі.

    Пам'ятай! Нікому не дозволяй втиснути себе в чиїсь рамки. Будь по своєму красивим!

    Стань перед дзеркалом зараз і заглянь собі в очі. Чи симпатичні вони? Що ти в них побачив?

    Веселі смішинки, чи смуток, чи ще щось, що не можна передати словами?

    Згадай які очі у твоїх друзів, у однолітків? Чому одні очі тобі подобаються, вони тебе притягують, тобі хочеться познайомитись з цією людиною, а інші, навпаки, відштовхують. Буває й так, що хтось має красиве тіло, обличчя, а погляд - неприємний. Чи захочеться тобі з ним подружитись?

    Крім того, подумай - більшість твоїх друзів мають прекрасні якості і ти навіть не думаєш про те, як вони виглядають. І ти також маєш чесноти, які здатні затьмарити будь-які фізичні недоліки - і реальні, і надумані.

    ^ Як удосконалити свою увагу

    1. Якщо ти неуважний, це означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач її об’єкт. Подолай суперника. Спрямуй силу уваги, куди слід.

    2. Увага є і умовою, і результатом твоєї діяльності.

    3. Якщо ти уважний – засвоїш матеріал, є концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.

    4. Готуй все необхідне до початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.

    5. Ти повинен ставити своїй увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.

    6. Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати, займатися автотренінгом, використовувати спеціальні вправи.

    7. Використовуй здатність незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як не звичай (наприклад, ти інопланетянин і сидиш на уроці землян).

    8. Під час виконання завдання час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».

    9. Якщо ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміні положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.

    10.Зосередженню уваги допоможуть і прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?».
     

     

    -->